Om klubben

Nordre Ringgade 3
8000  Århus C

Kort:

Klubaften er hver mandag i sæsonen fra kl. 19.00.

Skakklubben af 1968 er en klub med ca. 100 medlemmer. Vi er en ren amatørklub og er drevet med frivillig indsats af klubbens medlemmer.

Vi har medlemmer i alle aldre og gør en stor indsat for at integrere nye skakspillere i klubben. Vi lægger vægt på det sociale samvær og alle er velkommen uanset spillestyrke.

Der spilles hvert år to klubturneringer, en om efteråret og en om foråret. Desuden deltager klubben med flere hold i holdturneringen, hvor de enkelte hold spiller mod andre skakklubber i løbet af hele sæsonen. Vi spiller desuden lynturneringer i de perioder, hvor der ikke er andre turneringer.
Hvis du har lyst til at blive medlem, kan du møde op på vores klubaften eller kontakte kasserer Kim Hansen på mail: kasserer@localhost eller formand Poul Rewitz mail: formand@SK1968.dk.

Medlemskaber:

A-medlem: Omfatter en fuldt medlemskab for seniorer (alder 21-64 år). Dette omfatter medlemskab af Dansk Union Skak (DSU) som en del af 6. hovedkreds. Som DSU medlem vil du modtage Skakbladet, og du vil have mulighed for at deltage i DSU s turneringer. Pris pr ½ år: 600 kr.
Børn: (i alderen 0-14 år): per ½ år: 180 kr.
Juniorer (i alderen 15-20 år): per ½ år: 260 kr.
Studerende per ½ år: 400 kr.
Pensionister (i alderen +65 år): per ½ år: 400 kr.
Passivt medlemskab: en slags a-medlemskab, men uden mulighed for at deltage i klubbens turnering eller holdturneringen. Pris pr ½ år: 350 kr.
B- medlemskab: Hvis du er medlem af en anden skakklub, men stadig ønsker at spille i turneringer i SK1968. Pris pr ½ år: 200 kr.
Bestyrelsesmedlemmer: Betaler kontingent svarende til DSU kontingent. Pt. pr. ½ år 310 kr.